Acenteler Doğa Sigorta ile daha da büyüyecek
Doğa Sigorta 2015 yılında 700 acenteye ulaştı. En iyilerle çalışmayı ilke edinen Doğa Sigorta, dünyanın en güçlü reasürörleriyle iş birliği yapıyor. Kooperatif şirket olmanın avantajlarını acentelerine detaylı şekilde benimseten Doğa Sigorta kooperatif sigortacılığını da sektöre kabul ettiren şirket oldu ve bu konuda sağladığı müşteri memnuniyeti beklenenin üstünde bir seviyeye ulaştı. Doğa Sigorta’yı kooperatif sigortacılığından ayıran en önemli özellikse açık kooperatif olması, yani ortak veya üye olmadan da sigortalılar Doğa Sigorta’dan poliçe alabiliyor ve Doğa Sigorta güvencesinin konforunu yaşayabiliyor.
Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, henüz iki yaşında olan genç bir şirket olmalarına rağmen acentelerin Doğa Sigorta’ya bağlılık oranının oldukça yüksek olduğunu söyledi. Bu anlamda çok memnun olduklarını dile getiren Kırmızı, bu memnuniyetlerini bu ay Antalya’da gerçekleştirecekleri acenteler toplantısında duyuracakları yeni uygulamalarla daha net ifade edeceklerini belirtti.
Doğa Sigorta olarak, özellikle küçük ve orta ölçekli acentelerin büyümesine yardımcı olmak istediklerini ifade eden Kırmızı, ayrıca, bankasürans üzerinde de bir bankayla çalışmaya başladıklarını ve bu konuda iki bankayla anlaşmak üzere olduklarının bilgisini verdi ve sözlerine şöyle devam etti: “2016 yılı sonunda toplamda bin civarında acente sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca bünyemizde kurduğumuz call-center ile hem acentelerimize hem de müşterilerimize memnuniyet esaslı bir hizmeti taahhüt ediyoruz. Üst yönetim kadromuza yaptığımız takviyelerle 2016 yılında oto dışı branşlarda ve özellikle sağlık ve eğitimde üretimi artırmayı hedefliyoruz. Tekafül sigortacılığı hususunda da çalışmalarımız devam ediyor. Tekafül sigortacılığı ürünlerinin lansman ve pazarlamasını dijital platformlarla daha entegre bir şekilde sunmayı planlıyoruz ve bunun için de altyapı çalışmalarımız da hızla devam ediyor.”
‘DİJİTAL PLATFORMLARI YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ’
Bugünün gençlerinin yarının iş adamları olduğunu söyleyen Nihat Kırmızı, yeni jenerasyona daha yakın olmak ve daha çok hizmet verebilmek adına dijital platformları yakından takip ettiklerinin altını çizdi ve konuyla ilgili sözlerine şöyle devam etti: “Hem Y ve Z kuşağının hem de yeni neslin teknolojik anlamda geliştirdikleri alışkanlıkları ve teknolojiye olan adaptasyonlarını yakından takip etmek zorunda olduğumuzu biliyoruz. Çünkü gelişen teknolojiyle birlikte ortaya çıkan her hizmet ya da ürün aynı zamanda yeni reklam mecraları da ortaya çıkarıyor. İşte bu yüzden Doğa Sigorta olarak özellikle sosyal medya ve diğer dijital platformların yakın takipçisi olduğumuz gibi teknolojik trendleri de yakından takip ediyoruz ve bu anlamda ekibimizi ve altyapımızı güçlendiriyoruz.”
‘SEKTÖRE DONANIMLI ELEMANLAR KAZANDIRACAĞIZ’
Kırmızı, “Sigorta sektörünün her alanında yetişmiş eleman sayısı maalesef yeterli ölçüde değil. Eksperden, hasar uzmanına hatta acente satış elemanına kadar ciddi bir insan kaynakları sıkıntısı mevcut. Doğa Sigorta olarak kısa ve orta vadeli hedeflerimizden birisi de bu anlamda eleman eksikliğini giderecek meslek lisesi ve üniversitelerle işbirliğine giderek proje ortaklığı yapmak. Özellikle sigortacılık meslek lisesi kuruluşu anlamında projeyi belirli bir safhaya getirdik. Bu projeye tamamen sosyal sorumluluk penceresinden bakıyoruz ve doğru bir iş yaptığımızın da farkındayız” diye konuştu.
‘ÇALIŞANLARIMIZIN MUTLULUĞU BİZİM İÇİN ÖNEMLİ’
Doğa Sigorta’nın fırsat eşitliği kaidesine sıkı sıkıya bağlı olduğunu söyleyen Kırmızı, çalışanlarının mutluluğunun önceliklerinden biri olduğunu söyledi. Kırmızı, “Personelin sağlıklı bir çalışma ortamında çalışmasını sağlayarak iş yerinde mutlu olmalarını sağlamak şirketimiz İK politikalarından birisidir” dedi.
VERMEK İSTEDİĞİMİZ EN ÖNEMLİ MESAJ: ‘GÜVENİLİRLİK’
Son zamanlarda yoğun olarak yayınlanan reklamlarıyla ilgili konuşan Nihat Kırmızı: “Sigorta sektöründe hizmet veriyoruz. Reklamlarımızla vermek istediğimiz mesaj aslında çok net; ‘güvenilirlik’. Müşterilerimiz ve acentelerimiz arasında yaptığımız araştırma neticesinde ‘Doğa’ isminin toplumdaki karşılığının güvenle örtüştüğünün farkına vardık. Bu anlamda ‘Güven Doğasında Var’ sloganını kullanmanın yerinde olacağını düşündük. Reklam kampanyamızla ilgili yapılan geri dönüşler çok iyi. Televizyon, radyo ve dış saha reklamlarımız halen aktif bir şekilde devam ediyor. İlerleyen süreçte 2016 yılının sonuna doğru farklı bir kampanyayla ses getirecek bir reklam çalışmasının hazırlığına şimdiden başladık. Çok klişe bir tabir olacak ama ‘Bizi İzlemeye Devam Edin’” sözlerine yer verdi.