HDI acenteler için daha kârlı alanlar yaratacak

Bu ay HDI Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Somer ile acentelerden ve HDI Sigorta acentelerinin geleceğinden konuştuk. Uzun dönemdir acentelerinin HDI Sigorta’dan bekledikleri marka yatırımlarını son iki yıldır artırdıklarını dile getiren Somer, marka adıyla ve acentelerle birlikte büyümenin en önemli hedefleri olduğunu dile getirdi.

2015 yılı HDI Sigorta acenteleri açısından nasıl geçti ve acenteler için bu yılki hedefleriniz nelerdir?
2015 yılı şirketimiz için olduğu kadar, acentelerimiz için de memnun edici oranda büyüme ve kârlılıkla sonuçlandı. Sektörün özellikle de trafik branşındaki durumu ortada, zarar giderek büyüyor. 2016 yılı hedefimiz acenteye kârlı dokunabileceğimiz alanlar yaratmak olacaktır. Bu alanlarla ilgili destekleyici kampanyalarla yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Yangın sigortalarındaki son kampanyamızı buna örnek olarak gösterebiliriz. Oto dışı branşlarda zenginleştirilmiş teminatlı ürünlerimizi kampanyalarla destekleyerek acentelerimize ve tüketiciye kârlı olduğu kadar kolay ulaşılabilir ürünler sunmayı hedefliyoruz. Uzun dönemdir acentelerimizin de bizden beklediği marka yatırımlarımızı son iki yıldır artırdık. Bilindiği gibi sporu destekleyen bir şirketiz. HDI Sigorta olarak da ülkemizde, sektörümüzde bizimle başlayan bir spora ve sporcuya destek ekolü oluşturduk. Bugün Türk sporunun profesyonel veya özellikle de amatör branşlarda faaliyet gösteren köklü kulüplerinin destekçisi olmaktan onur duyuyoruz. Bunların arasında Galatasaray, Fenerbahçe Spor Kulübü, Bursa Spor, Altay, Denizli Spor Kulübü, Trabzon İdman Ocağı gibi kulüplerimiz var. Tüm bölge acentelerimiz marka adımızın artık daha çok duyulmasından en az bizim kadar memnunlar. Marka adımızla ve acentelerimizle birlikte büyümek en önemli hedefimiz. Sermayedarımızın da güven ve desteğiyle tüm yatırımlarımızı bu doğrultuda gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Konut sigortasıda çok ciddi bir potansiyel var, bu konuda penetrasyonu artırmak için neler yapılmalı?
Potansiyel artışı kadar sigortalı ihtiyaçlarının da çeşitlendiğini ve hatta değiştiğini gözlemliyoruz. Öncelikle tüketici faydasına düşünerek, hayatı kolaylaştıran zengin teminatlı ürün farkı yaratmak önemli. Bu sayede acentelerimizin ellerini güçlendirmiş olacağız. 2015 içinde konut poliçelerimize çok küçük maliyetlerle Kombi-Klima bakım, Diş Tasarruf Planı gibi klozlar ekleyerek ihtiyaçları hedef alan, sektöre oranla daha dolu paketleri acentelerimizin hizmetine sunduk. Açıkçası çok iyi geri dönüşler alıyoruz. Bu anlamda rekabet üstünlüğümüzü korumak adına fayda-maliyet kriterlerini tekrar tekrar gözden geçirerek poliçeleri donatmaya devam edeceğiz.

‘FARKLI ÜRÜNLERLE FAYDA SAĞLIYORUZ’
2015 yılında çıkardığınız yeni ürünler nelerdi ve bu yıl yeni ürünleriniz olacak mı?
2015 Ekim ayında ilk olarak Anadolu Yakası’nda hizmete açtığımız Hızlı Destek İstasyonumuzun, satış sonrası destek hizmet kalitesinin artırılması, aynı zamanda önemli bir gerçeğimiz olan hasar maliyetlerinin kontrolü açısından şirketimize kalıcı faaliyetler sağladığını düşünüyorum. Bu hizmet birimimizi ilk etapta Avrupa Yakası’na da taşıyarak yaygınlaştırma hedefinde altyapı çalışmalarımız devam ediyor.
Bu anlamda kalite hedefli, istasyona yönelik Hızlı Destek Özel kasko ürünlerimizle de sektörde bire bir örneği bulunmayan bir sistemle fayda sağlamayı hedefledik. Her geçen gün sektör verileri ve ihtiyaçlarına göre oto branşı ürünlerimizi  güncelliyoruz. Birbirine alternatif olabilecek, acentelerimize satış kolaylığı sağlayacak kasko ve oto dışı branşlarda çeşitlendirilmiş ürünlerimizle hizmete devam edeceğiz. Bu anlamda Altın ve Gümüş Kasko ürünlerimize çok güveniyoruz. Özellikle Altın Kasko poliçemizin kapsamı beklentilerin çok ötesinde.
Nakliyat sigortasında 2015 yılında 53 milyon lira prim üretimi gerçekleştirdiniz. Nakliyat sigortasında sektör lideri olmayı hedefliyor musunuz?
Nakliyat branşı şirketimiz için hızlı büyüdüğümüz ve daha da büyümeyi arzu ettiğimiz bir alan. Halihazırda pazarda %10’luk payımızla ikinci sıradayız. Daha kârlı büyüyerek, değer katan işlerle liderliği hedefliyoruz.

‘SEKTÖRE HAKİM OLMAYI HEDEFLİYORUZ’
Markalı Kasko alanında yürüttüğünüz çalışmaları biliyoruz, 2016 itibarıyla ne gibi yenilikler düşünüyorsunuz?
Bu anlamda sektörün önemli oyuncuları olan otomotiv sektörü paydaşlarımızla özellikle ağır vasıtalara yönelik gerçekleştirdiğimiz işbirlikleri sayesinde 2016  yılı sonunda da sektörün önemli bir bölümüne hakim olmak hedefindeyiz. Bilindiği gibi, Mercedes ile uzun dönemli  ve verimli işbirliğimiz sürmekte. 2015 yılı içerisinde, Markalı Kasko ürünlerimize F Kasko ile Ford kamyon ve çekicilere de güvence sağlamaya başladık. Yıl sonu itibarıyla kamyon, otobüs, deniz ve endüstriyel motor üreticisi Scania ile bir iş ortaklığına imza attık. Görüşmelerini sürdürdüğümüz bir markalı kasko anlaşmamız daha var, bu anlaşmayı da en kısa sürede hayata geçirme hedefindeyiz.

Geçen ayki sayımızda acenteleriniz HDI Sigorta’dan ne kadar memnun olduklarını anlattılar. Peki acenteler kendi başarılarını nasıl artırabilirler?
Acentelerimizin değerlendirmeleri bizleri de son derece memnun etti. Şuna inanıyoruz ki acentelerimiz, şirketimizin korumaya çalıştığımız butik yapısından çok memnunlar. Her bir kademe yöneticimizin başta Genel Müdürümüz Ceyhan Hancıoğlu olmak üzere öncelikle ihtiyaç anında ulaşılabilir olması ve çözüm odaklı aksiyonlarımız acente kanalımızın en değer verdikleri şirket özelliğimiz. Elbette bunda aile üyelerimiz olarak kıymet verdiğimiz acentelerimizin payı çok büyük. Bizlere güvendiler ve umarım bugün onlar da bizim kadar memnunlardır. Acenteleriyle büyümeyi hedeflemiş bir şirketiz. Şirketimiz kârlı büyürken, en başta acentelerimizin de kazanarak sektörden daha fazla pay almalarını sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz.

Yorum yazın